הָאִסּוּר לִמְנוֹת אֶת בְּנֵי יִשְׂרָאֵל

דף מתוך סדרת הספרים שעומדת לצאת אי”ה בקרוב

גליון פרשת כי תשא תש”ע   [מותר לצלם לזיכוי הרבים]

הָאִסּוּר לִמְנוֹת אֶת בְּנֵי יִשְׂרָאֵל

כָּתוּב

(שמות ל, יא) “וְנָתְנוּ אִישׁ כֹּפֶר נַפְשׁוֹ לַה’ בִּפְקֹד אֹתָם וְלֹא יִהְיֶה בָהֶם נֶגֶף בִּפְקֹד אֹתָם”. וּמְבָאֵר רַשִּׁ”י “וְלֹא יִהְיֶה בָהֶם נֶגֶף”, שֶׁהַמִּנְיָן שׁוֹלֵט בּוֹ עַיִן הָרָע, וְהַדֶּבֶר בָּא עֲלֵיהֶם, כְּמוֹ שֶׁמָּצִינוּ בִּימֵי דָּוִד. נִרְאֶה לְפָרֵשׁ הַטַּעַם שֶׁאִם מוֹנִים אֶת יִשְׂרָאֵל זֶה מֵבִיא נֶגֶף, דְּכָל דָּבָר שֶׁהוּא מֻגְבָּל שַׁיָּךְ לָרַע, דְּרַע הוּא מִלְּשׁוֹן רָעוּעַ, שֶׁהוּא מָט לִפֹּל. וְכֵן שֹׁרֶשׁ הָרַע בָּעוֹלָם הוּא מִשְּׁבִירַת הַכֵּלִים שֶׁהָיְתָה בִּזְמַן בְּרִיאַת הָעוֹלָם, כַּמּוּבָא בְּ’עֵץ חַיִּים’ לְהָאֲרִיזַ”ל (שער א’ ח”א ע’ ד’). וּשְׁבִירַת הַכֵּלִים מְרַמֶּזֶת עַל דָּבָר שָׁבוּר שֶׁהוּא מָט לִפֹּל וְכַּבְיָכוֹל עוֹמֵד לְהִסְתַּיֵּם. כָּךְ כָּל דָּבָר מֻגְבָּל, שֶׁיֵּשׁ לוֹ סוֹף, וְהוּא זְמַנִּי, זֶה שַׁיָּךְ לָרַע, וְזוֹ הַמַּהוּת הַפְּנִימִית שֶׁל הַמֻּשָּׂג רַע, דְּדָבָר שֶׁשַּׁיָּךְ לַקְּדֻשָּׁה הוּא נִצְחִי הֱיוֹת שֶׁהוּא מְחֻבָּר לָאֵין סוֹף. וְאִם חַס וְשָׁלוֹם מוֹנִים אֶת בְּנֵי יִשְׂרָאֵל, זֶה הוֹפֵךְ אֶת כְּלַל יִשְׂרָאֵל לְדָבָר מֻגְבָּל, שֶׁהֵם מִסְפָּר מְסֻיָּם, וְלֹא יוֹתֵר, וְזֶה מְקַשֵּׁר אוֹתָם עִם הָרַע, וְגוֹרֵם נֶגֶף שֶׁבָּא מִן הָרַע. וְכֵן הַכָּתוּב (שמות יב לח) “וְגַם עֵרֶב רַב עָלָה אִתָּם” ר”ת רָעוּ”עַ.

לָכֵן

אָמְרָה תּוֹרָה שֶׁיִּתְּנוּ מַחֲצִית הַשֶּׁקֶל, וְיִמְנוּ אֶת הַשְּׁקָלִים, וְלֹא אֶת כְּלַל יִשְׂרָאֵל, וְהַשְּׁקָלִים יִהְיוּ כֹּפֶר, כְּמוֹ שֶׁכָּתוּב “וְנָתְנוּ אִישׁ כֹּפֶר נַפְשׁוֹ לַה'”, כֹּפֶר, מִלְּשׁוֹן כַּפָּרָה, שֶׁנּוֹתְנִים לַסִּטְרָא אַחֲרָא דָּבָר מְסֻיָּם, כְּדֵי שֶׁיְּכַפֵּר וִיוַתֵּר עַל הַדָּבָר הַשֵּׁנִי, וְכָאן נוֹתְנִים לוֹ עִנְיַן מְנִיַּת הַשְּׁקָלִים, שֶׁהַשְּׁקָלִים יֵהָפְכוּ לִהְיוֹת דָּבָר שֶׁיֵּשׁ לוֹ מִסְפָּר, וְלֹא חַס וְשָׁלוֹם עַם יִשְׂרָאֵל.

וְכֵן

מָצִינוּ בַּזֹּהַר (כי תשא קפז:) בּוֹא וּרְאֵה הֲרֵי אָמְרוּ שֶׁאֵין הַבְּרָכָה שֶׁלְּמַעְלָה שׁוֹרָה עַל דָּבָר הַנִּמְנֶה, וְאִם תִּשְׁאַל יִשְׂרָאֵל אֵיךְ נִמְנוּ, אֶלָּא כֹּפֶר לָקַח מֵהֶם, וּבִתְחִלָּה הָיוּ מְבָרְכִים לְיִשְׂרָאֵל, וְאַחַר כָּךְ הָיוּ מְחַשְּׁבִים הַכֹּפֶר, וְאַחַר כָּךְ הָיוּ חוֹזְרִים וּמְבָרְכִים לְיִשְׂרָאֵל, נִמְצְאוּ יִשְׂרָאֵל מִתְבָּרְכִים בִּתְחִלָּה, וּבַסּוֹף, וְלֹא עוֹלֶה בָּהֶם נֶגֶף. וְכֵן מוּבָא בַּ’תַּנְיָא’ (שער היחוד פ”ז) וְהַחֶשְׁבּוֹן מוֹרֶה עַל מִעוּט הָאוֹר וְהַחִיּוּת מִעוּט אַחַר מִעוּט עַד שֶׁלֹּא נִשְׁאָר מִמֶּנּוּ אֶלָּא בְּחִינָה אַחֲרוֹנָה שֶׁהוּא בְּחִינַת הַחֶשְׁבּוֹן וּמִסְפָּר.

מָצִינוּ

בַּגְּמָ’ (יומא כב:) אָמַר רַבִּי אֶלְעָזָר כָּל הַמּוֹנֶה אֶת יִשְׂרָאֵל עוֹבֵר בְּלָאו שֶׁנֶּאֱמַר “וְהָיָה מִסְפַּר בְּנֵי יִשְׂרָאֵל כְּחוֹל הַיָּם אֲשֶׁר לֹא יִמַּד”. בֵּאַרְנוּ בְּמַאֲמַר ‘עוֹלָם הַשְּׁמִינִי’ שֶׁבְּנֵי יִשְׂרָאֵל נִמְשְׁלוּ לְחוֹל הַיָּם, דְּחוֹל הַיָּם מְסַמֵּל אֶת הַחִבּוּר הָעֶלְיוֹן שֶׁיֵּשׁ לִבְנֵי יִשְׂרָאֵל לָעוֹלָם הַשְּׁמִינִי שֶׁהוּא בִּבְחִינַת יָם וְיַבָּשָׁה. וְחוֹל הַיָּם הַגַּשְׁמִי שֶׁמִּתְחַבֵּר גַּם לַיָּם וְגַם לַיַּבָּשָׁה מְסַמֵּל אֶת הַחִבּוּר הַזֶּה. נִרְאֶה דְּהַכָּתוּב מְרַמֵּז שֶׁבִּגְלַל שֶׁבְּנֵי יִשְׂרָאֵל הֵם בִּבְחִינַת חוֹל הַיָּם שֶׁיֵּשׁ לוֹ חִבּוּר לַשְּׁמִינִי לְמַעְלָה, לָכֵן אָסוּר לִסְפֹּר אוֹתָם וּלְקַשֵּׁר אוֹתָם לְמַעֲרֶכֶת הַמִּסְפָּר שֶׁלְּמַטָּה.

וְכֵן

מוּבָא בְּ’שַׁעַר הַהַקְדָּמוֹת’ לְהָאֲרִיזַ”ל (ע’ קלב) שֶׁהֵרָיוֹן הוּא בִּבְחִינַת רַע, דְּיֵשׁ בַּהֵרָיוֹן רַ”ע יָמִים. וְכֵן הֵרָיוֹן בְּגִימַטְרִיָּא רַע. וּמְבֹאָר לִדְבָרֵינוּ דְּהֵרָיוֹן מְסַמֵּל אֶת סְפִירַת הַמַּלְכוּת הַתַּחְתּוֹנָה שֶׁנִּמְשְׁלָה לְבֵיצָה שֶׁבָּהּ נוֹצַר הַוָּלָד. וּכְשֵׁם שֶׁהָהֵרָיוֹן הוּא זְמַנִּי, כָּךְ הָעוֹלָם הַזֶּה הַשַּׁיָּךְ לִסְפִירַת הַמַּלְכוּת, כְּפִי שֶׁהוּא הַיּוֹם מְעֹרָב טוֹב וָרָע הוּא זְמַנִּי, וְשַׁיָּךְ לְמַעֲרֶכֶת הַמִּסְפָּר בָּהּ שׁוֹלֵט הָרַע. וְכֵן מוּבָא בְּ’אוֹצְרוֹת חַיִּים’ לְהָאֲרִיזַ”ל (אורות ניצוצות וכלים פ”ב) שֶׁעִבּוּר מְסַמֵּל אֶת בֵּרוּר הָרַפַּ”ח נִיצוֹצוֹת שֶׁנָּפְלוּ בְּתוֹךְ הָרַע, וְרוֹאִים שֶׁהֵרָיוֹן מְסַמֵּל אֶת הַמַּצָּב שֶׁעֲדַיִן יֵשׁ טוֹב וָרָע וְעוֹסְקִים בְּבֵרוּר הַטּוֹב מֵהָרַע, וְלֶעָתִיד לָבֹא כְּשֶׁהָרַע יִבָּטֵל מֵהָעוֹלָם, יִבָּטְלוּ גַם ר”ע יְמֵי הָעִבּוּר וַעֲתִידָה אִשָּׁה לֵילֵד בְּכָל יוֹם. וְכֵן מוּבָא בְּסֵפֶר ‘מְגַלֶּה עֲמֻקּוֹת’ שֶׁהַכָּתוּב (במדבר כד, כ) “רֵאשִׁית גּוֹיִם עֲמָלֵק” ר”ת רֶגַ”ע, וּמְבֹאָר לִדְבָרֵינוּ דְּכָתוּב זֶה הַמְדַבֵּר עַל שֹׁרֶשׁ הָרַע בָּעוֹלָם מְרַמֵּז שֶׁהָרַע שַׁיָּךְ לְמַעֲרֶכֶת הַזְּמַן שֶׁהִיא בִּבְחִינַת רֶגַע. וְכֵן נִרְאֶה דְּיֵשׁ רֶמֶז בַּכָּתוּב (ישעי’ כו, כ) “חֲבִי כִמְעַט רֶגַע עַד יַעֲבָר זָעַם” שֶׁהַצָּרוֹת הַבָּאוֹת מֵהָרְשָׁעִים שַׁיָּכוֹת לִבְחִינַת הָרֶגַע שֶׁכָּלֶה וְנִגְמָר. וְכֵן כָּתוּב (שמות לג, ה) “רֶגַע אֶחָד אֶעֱלֶה בְקִרְבְּךָ וְכִלִּיתִיךָ”. וְכֵן (ישעי’ נד, ח) “בְּשֶׁצֶף קֶצֶף הִסְתַּרְתִּי פָנַי רֶגַע מִמֵּךְ”. וְכֵן אוֹתִיּוֹת סֶדֶ”ק סְמוּכוֹת לְאוֹתִיּוֹת הָרַ”ע, לְרַמֵּז שֶׁהָרַע הוּא סָדוּק וְרָעוּעַ הָעוֹמֵד לְהִסְתַּיֵּם.

נִרְאֶה

דְּלָכֵן עֵר הוּא הַהֵפֶךְ מֵרָע, דְּשֵׁנָה מְסַמֶּלֶת אֶת בְּחִינַת הָרַע שֶׁהוּא רָעוּעַ, כְּפִי שֶׁמָּצִינוּ בַּגְּמָ’ (ברכות נז:) שֵׁנָה הִיא אֶחָד מִשִּׁשִּׁים לְמִיתָה. וְהַבֵּאוּר הוּא הֱיוֹת שֶׁגּוּפוֹ שֶׁל אָדָם בָּעוֹלָם הַזֶּה שַׁיָּךְ לִקְלִפַּת נֹגַהּ, וּמִצַּד הָרַע שֶׁבַּנֹּגַהּ הַגּוּף נִגְמָר כְּמוֹ כָּל הָרַע שֶׁהוּא רָעוּעַ, וְהַשֵּׁנָה מְרַמֶּזֶת עַל זֶה שֶׁכָּל יוֹם וָיוֹם יֵשׁ כִּלָּיוֹן מְסֻיָּם לַגּוּף בִּבְחִינַת אֶחָד מִשִּׁשִּׁים לְמִיתָה. מַה שֶּׁאֵין כֵּן לֶעָתִיד לָבֹא כְּשֶׁהָרַע יֵצֵא מֵהַנֹּגַהּ וְהַגּוּף יִכָּלֵל בַּטּוֹב שֶׁבַּנֹּגַהּ, הוּא יִתְקַיֵּם לָנֶצַח. וְכֵן מָצִינוּ בַּזֹּהַר (ויגש רז.) שֶׁזְּמַן הַשֵּׁנָה הוּא עַד חֲצוֹת לַיְלָה, וּמִי שֶׁיָּשֵׁן בִּנְקֻדַּת חֲצוֹת הוּא נִדְבָּק בְּסוֹד הַמָּוֶת. וּמְבֹאָר לִדְבָרֵינוּ דְּעַד חֲצוֹת שֶׁשּׁוֹלֵט דִּין קָשֶׁה זֶה זְמַן מַתְאִים לַשֵּׁנָה שֶׁשַּׁיֶּכֶת לִבְחִינַת הָרַע שֶׁשּׁוֹלֵט בִּזְמַן זֶה, מַה שֶּׁאֵין כֵּן לְאַחַר חֲצוֹת שֶׁצַּד הַקְּדֻשָּׁה שׁוֹלֵט בָּעוֹלָם צָרִיךְ לְהִתְעוֹרֵר לַעֲבוֹדַת ה’. וּמִי שֶׁיָּשֵׁן בִּזְמַן זֶה נִדְבָּק בְּסוֹד הַמָּוֶת כְּדִבְרֵי הַזֹּהַר.

מוּבָא

בְּ’רַבֵּנוּ חֲנַנְאֵל’ (יומא כב:) שֶׁהָאִסּוּר לִמְנוֹת אֶת יִשְׂרָאֵל הוּא רַק בִּזְמַן שֶׁעוֹשִׂין רְצוֹנוֹ שֶׁל מָקוֹם. וּבִזְמַן שֶׁאֵין עוֹשִׂין רְצוֹנוֹ שֶׁל מָקוֹם אֵין אִסּוּר לִמְנוֹתָם. וּבְקֻנְטְרֵס ‘גִּימַטְרִיָּאוֹת’ לְהָרַב אוּרִי יוּנְגְרַיְיז שְׁלִיטָ”א, מְבָאֵר הַטַּעַם לָזֶה דְּבִזְמַן שֶׁעוֹשִׂין רְצוֹנוֹ שֶׁל מָקוֹם הֵם שַׁיָּכִים לַמַּעֲרֶכֶת שֶׁמֵּעַל הַמִּסְפָּר, לָכֵן אָסוּר לִמְנוֹתָם וּלְהַכְנִיסָם לְמַעֲרֶכֶת הַמִּסְפָּר. אֲבָל כְּשֶׁאֵין עוֹשִׂין רְצוֹנוֹ שֶׁל מָקוֹם הֵם מִמֵּילָא שַׁיָּכִים לְמַעֲרֶכֶת הַמִּסְפָּר הַמֻּגְבֶּלֶת שֶׁלְּמַטָּה, וְאֵין אִסּוּר לִמְנוֹתָם וּלְהַכְנִיסָם לְמַעֲרֶכֶת זוֹ. וְכֵן מֵבִיא שָׁם שֶּׁמוֹנִים עַל יְדֵי מַחֲצִית הַשֶּׁקֶל. דְּשֶׁקֶל בְּגִימַטְרִיָּא נֶפֶשׁ, וַחֲצִי שֶׁקֶל זֶה בִּבְחִינַת חֲצִי נֶפֶשׁ. וְסוֹפְרִים הַחֲצִי שֶׁקֶל לְסַמֵּל שֶׁרַק חֲצִי נֶפֶשׁ הַיְנוּ הַגּוּף, שַׁיָּךְ לְמַעֲרֶכֶת הַמִּסְפָּר שֶׁלְּמַטָּה. וְהַחֲצִי הַשֵּׁנִי, הַנְּשָׁמָה שֶׁבָּאָדָם שַׁיֶּכֶת לְמַעֲרֶכֶת שֶׁמֵּעַל הַמִּסְפָּר וְלֹא שַׁיָּךְ לִמְנוֹתָהּ כְּלָל.

מוּבָא

בְּסֵפֶר ‘צִדְקַת הַצַּדִּיק’ (אות רנא) יָדוּעַ דְּיֵשׁ עִגּוּלִים וְישֶׁר, וְחִלּוּק הַמַּדְרֵגוֹת מַעְלָה מַטָּה הוּא מִצַּד הַיֹּשֶׁר, מַה שֶּׁאֵין כֵּן בָּעִגּוּל הַכֹּל שָׁוֶה, וְיָדוּעַ דְּהָרַע עוֹמֵד בֵּין עִגּוּלִים לְיֹשֶׁר, וְלֶעָתִיד כְּשֶׁיְּבֹעַר הָרַע “אָז תִּשְׂמַח בְּתוּלָה בְּמָחוֹל” שֶׁהוּא הַמָּחוֹל לַצַּדִּיקִים מִצַּד הָעִגּוּלִים, שֶׁיִּהְיֶה נִגְלֶה אָז דְּהַכֹּל שָׁוִים, וְגַם בְּהַשְׁפָּעַת השי”ת הוּא שָׁוֶה בֶּאֱמֶת מִצִּדּוֹ מוּכָן לְהַשְׁפִּיעַ לְכָל אֶחָד בְּשָׁוֶה, וְזֶה עִנְיַן הַכָּתוּב בַּמָּן “לֹא הֶעְדִּיף הַמַּרְבֶּה” וְכוּ’, רַק הַחִלּוּק הָיָה בְּהַרְגָּשַׁת הַטְּעָמִים שֶׁכָּל אֶחָד הָיָה טוֹעֵם כְּפִי מַה שֶּׁרוֹצֶה, וְכֵן נְתִינַת הַתּוֹרָה וּמִצְווֹת לַכֹּל רַק הַרְגָּשַׁת הַטְּעָמִים וְרָזֵי תּוֹרָה יֵשׁ חִלּוּקִים וְכוּ’, וְזֶה עִנְיַן תְּרוּמַת אֲדָנִים “הֶעָשִׁיר לֹא יַרְבֶּה וְהַדַּל לֹא יַמְעִיט” שֶׁעַל יְדֵי זֶה נִבְנֶה גּוּף הַמִּשְׁכָּן שֶׁהָאֲדָנִים הֵם בְּחִינַת הַיְסוֹד שֶׁבַּמִּשְׁכָּן, כִּי הוּא הַיְסוֹד מִשֶּׁפַע הַשֵּׁם יִתְבָּרַךְ מִצַּד הַהִשְׁתַּוּוּת כְּשֶׁאֵינוֹ מִתְחַלֵּק עֲדַיִן. נִרְאֶה דְּלָכֵן הַמִּנְיָן נַעֲשָׂה דֶּרֶךְ מִצְוַת מַחֲצִית הַשֶּׁקֶל, דְּבָזֶה שֶׁאָנוּ מְסַמְּלִים אֶת הַמַּצָּב שֶׁל הָעִגּוּלִים לֶעָתִיד לָבֹא שֶׁהֵם לְמַעְלָה מִמַּעֲרֶכֶת הָרַע אָנוּ מַכְנִיעִים אֶת כֹּחַ הָרַע שֶׁשַּׁיָּךְ לְמַעֲרֶכֶת הַמִּסְפָּר. וְלָכֵן הַתּוֹרָה צִוְּתָה לָתֵת מַחֲצִית הַשֶּׁקֶל לִרְמֹז שֶׁכָּל אֶחָד מִיִּשְׂרָאֵל הוּא רַק חֵלֶק מֵעִגּוּל, דְּהָעִגּוּל הוּא הַמָּחוֹל שֶׁכּוֹלֵל אֶת כֻּלָּם, אָמְרָה תּוֹרָה לָתֵת מַחֲצִית הַשֶּׁקֶל, לִרְמֹז שֶׁכָּל אֶחָד הוּא רַק חֵלֶק מֵעִגּוּל הַשֶּׁקֶל וְלֹא שֶׁקֶל שָׁלֵם. וְלָכֵן שֶׁקֶל בְּגִימַטְרִיָּא נֶפֶשׁ, דְּשֶׁקֶל שָׁלֵם מְסַמֵּל אֶת הַנֶּפֶשׁ הַכְּלָלִית שֶׁכָּל יִשְׂרָאֵל כְּלוּלִים בָּהּ. וּבִנְתִינַת מַחֲצִית הַשֶּׁקֶל מְסַמְּלִים שֶׁכָּל אֶחָד הוּא בִּבְחִינַת חֲצִי נֶפֶשׁ, הַיְנוּ חֵלֶק מֵהַנֶּפֶשׁ הַכְּלָלִית וְלֹא נֶפֶשׁ שְׁלֵמָה לְעַצְמָהּ. וְכֵן מָחוֹל בְּגִימַטְרִיָּא סֻכָּה הַמְסַמֶּלֶת אֶת הָאוֹר הַמַּקִּיף שֶׁמַּקִּיף אֶת כֻּלָּם בְּשָׁוֶה.

מָצִינוּ

בְּרַשִּׁ”י (בראשית כד, כב) שֶׁהַנֶּזֶם זָהָב שֶׁאֱלִיעֶזֶר נָתַן לְרִבְקָה מְרַמֵּז עַל מִצְוַת מַחֲצִית הַשֶּׁקֶל. נִרְאֶה לְבָאֵר עַל פִּי דְּבָרֵינוּ דְּנֶזֶם זָהָב הוּא עָגֹל כְּמוֹ מַטְבֵּעַ, וּמְרַמֵּז עַל עִנְיַן הָעִגּוּלִים שֶׁבְּמִצְוַת מַחֲצִית הַשֶּׁקֶל, וְכֵן הַנֶּזֶם הוּא תַּכְשִׁיט לַחֹטֶם וְאוֹרוֹת הַחֹטֶם הֵם בִּבְחִינַת מַקִּיפִים הַשַּׁיָּכִים לְעוֹלַם הָעִגּוּלִים הֱיוֹת שֶׁהֵם גְּבוֹהִים מְאֹד. וְאַף שֶׁגַּם בְּאוֹרוֹת הַחֹטֶם יֵשׁ בְּחִינַת ישֶׁר בְּיַחַס לָאוֹרוֹת שֶׁמֵּעֲלֵיהֶם וּבְיַחַס לְהַשְׁפָּעָתָם לְמַטָּה, אֲבָל בְּאוֹרוֹת גְּבוֹהִים אֵלּוּ בְּוַדַּאי שֶׁיֵּשׁ עִנְיַן הַהִשְׁתַּוּוּת בִּבְחִינַת מַחֲצִית הַשֶּׁקֶל שֶׁכֻּלָּם שָׁוִים שָׁם. וְכֵן הַכָּתוּב (בראשית כד, מז) “וָאָשִׂם הַנֶּזֶם עַל אַפָּהּ” בְּגִימַטְרִיָּא אֱמוּנָה הַמְסַמֶּלֶת אֶת הָעוֹלָם הָעֶלְיוֹן הַמַּקִּיף אֶת כָּל הָעוֹלָמוֹת, כִּדְבֵאַרְנוּ בְּמַאֲמַר ‘עוֹלַם הַשְּׁמִינִי’.

נִרְאֶה

דְּלָכֵן הַסְּפִירוֹת נִקְרָאוֹת בְּשֵׁם סְפִירוֹת, דְּהֵן מַשְׁפִּיעוֹת אֶת שֶׁפַע הָאוֹר אֵין סוֹף לְמַטָּה מַטָּה לְמַעֲרֶכֶת הַמִּסְפָּר, כְּפִי שֶׁבֵּאַרְנוּ בַּפְּתִיחָה לַסֵּפֶר שֶׁהַסְּפִירוֹת פּוֹעֲלוֹת דֶּרֶךְ הַחַשְׁמַל לְהוֹרִיד אֶת הַשֶּׁפַע לְמַטָּה. וְכֵן מָצִינוּ בַּזֹּהַר (פנחס רנז:) כָּל סְפִירָה יֵשׁ לָהּ שֵׁם יָדוּעַ וּמִדָּה וּגְבוּל וּתְחוּם, וּבְאֵלּוּ שֵׁמוֹת אֲדוֹן עוֹלָם מִתְפַּשֵּׁט וּמוֹלִיךְ בָּהֶם, וְנִקְרָא בָּהֶם, וּמִתְכַּסֶּה בָּהֶם, וְדָר בָּהֶם. רוֹאִים שֶׁאַף עַל פִּי שֶׁבְּתוֹךְ הַסְּפִירוֹת פּוֹעֵל הָאוֹר אֵין סוֹף שֶׁאֵין לוֹ סוֹף וּמִסְפָּר, הַסְּפִירוֹת עַצְמָן יֵשׁ לָהֶן גְּבוּל וּמִדָּה וּמִסְפָּר, כְּפִי שֶׁבֵּאַרְנוּ שֶׁהֵן מוֹרִידוֹת אֶת שֶׁפַע הָאוֹר אֵין סוֹף לְמַעֲרֶכֶת הַמִּסְפָּר. עַיֵּן בְּזֹהַר חָדָשׁ (יתרו מא.) שֶׁהַסְּפִירוֹת הֵן מִלְּשׁוֹן סַפִּיר וְאוֹר. וְכֵן נִרְאֶה דְּעִיר הַשּׁוֹכֶנֶת עַל הַגְּבוּל נִקְרֵאת עִיר סְפָר מִלְּשׁוֹן מִסְפָּר, דְּמִסְפָּר וּגְבוּל הֵם אוֹתוֹ עִנְיָן.


אודה מאד לכל מי שישלח לי הוספות על מאמר זה לזיכוי הרבים

בכדי להוציא לאור את המהדורה החדשה של ספר ‘סוד החשמל’ אנו זקוקים לעוד נרשמים. הנרשמים מראש יקבלו את הסט [4 כרכים] במחיר 80 ₪ בלבד. אין צורך לשלם מראש. נא להשאיר הודעה בתא קולי 0573109982. או בפקס 0737254480. או במייל fish@neto.net.il כמו כן אנו זקוקים לתרומות להדפסת עלונים. המעונינים בחוברת ‘פתח לסדור הרש”ש’ או ‘סוד החצי’ [כל חוברת 250 עמודים 5 ₪] ישאירו הודעה כנ”ל.

המעונינים לקבל בדואר אלקטרוני את מאמר צניעות האישה עם הוספות חדשות [סוד חיי האישות לאור הקבלה לנשואים בלבד], או את הגליון החודשי, ישלחו בקשה למייל.

Tags: , ,

Comments are closed.